聞く・読む・書くことを中心にした活動の際によく使うクラスルーム・イングリッシュ。
聞く (Listening)
1
|
(CDを)聞きなさい。
|
Listen (to the CD).
|
2
|
鈴木先生の話を聞きましょう。
|
Let’s listen to Suzuki sensei.
|
3
|
CDがちゃんと聞こえますか。
|
Can you hear the CD clearly?
|
4
|
よく聞いて、点と点を線で結びなさい。
|
Listen carefully and connect the dots.
|
読む (Reading)
1 |
お話を読みましょう。 |
Let’s read a story. |
2 |
一緒に読みましょう。 |
Let’s read together. |
3 |
これでお話は終わりです。 |
This is the end of the story. |
4 |
お話は楽しめましたか。 |
Did you enjoy the story? |
書く (Writing)
1 |
文字を書きなさい。 |
Write the letter together. |
2 |
私と一緒に「A」を書きなさい。 |
Write the letter ‘A’ with me. |
3 |
よく見てまねをして書きなさい。 |
Watch and copy carefully. |
4 |
ていねいに書きなさい。 |
Write carefully. |
5 |
4 線の上に書きなさい。 |
Write on the 4 lines. |
6 |
ワークシートに単語を書きなさい。 |
Write the word on your worksheet. |
7 |
1 つ単語を選んで書き写しなさい。 |
Choose one of these words and copy it. |
8 |
書きたい表現を選んでていねいに書きなさい。 |
Choose the phrase you want to copy and write it carefully. |
9 |
鉛筆を置きなさい。 |
Put your pencil down. |
音声を聞く
Poodll not displayed because it has not been registered. Ask your teacher/administrator to register Poodll at Poodll.com.