聞く・読む・書くことを中心にした活動の際によく使うクラスルーム・イングリッシュ。
聞く (Listening)
   
| 1 
 | (CDを)聞きなさい。 
 | Listen (to the CD). 
 | 
| 2 
 | 鈴木先生の話を聞きましょう。 
 | Let’s listen to Suzuki sensei. 
 | 
| 3 
 | CDがちゃんと聞こえますか。 
 | Can you hear the CD clearly? 
 | 
| 4 
 | よく聞いて、点と点を線で結びなさい。 
 | Listen carefully and connect the dots. 
 | 
読む (Reading)
   
| 1 | お話を読みましょう。 | Let’s read a story. | 
| 2 | 一緒に読みましょう。 | Let’s read together. | 
| 3 | これでお話は終わりです。 | This is the end of the story. | 
| 4 | お話は楽しめましたか。 | Did you enjoy the story? | 
書く (Writing)
   
| 1 | 文字を書きなさい。 | Write the letter together. | 
| 2 | 私と一緒に「A」を書きなさい。 | Write the letter ‘A’ with me. | 
| 3 | よく見てまねをして書きなさい。 | Watch and copy carefully. | 
| 4 | ていねいに書きなさい。 | Write carefully. | 
| 5 | 4 線の上に書きなさい。 | Write on the 4 lines. | 
| 6 | ワークシートに単語を書きなさい。 | Write the word on your worksheet. | 
| 7 | 1 つ単語を選んで書き写しなさい。 | Choose one of these words and copy it. | 
| 8 | 書きたい表現を選んでていねいに書きなさい。 | Choose the phrase you want to copy and write it carefully. | 
| 9 | 鉛筆を置きなさい。 | Put your pencil down. | 
 音声を聞く
 音声を聞く
Poodll not displayed because it has not been registered. Ask your teacher/administrator to register Poodll at Poodll.com.
